Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Hanya takdir menentukan.



Such an awesome day yesterdayy 😊 
Hihikkk. Assalamualaikum. Macamni lah hidup aku. Walaupun dh masuk 20 tahun this year but not officially yet kayyy , tetap kemana dgn family. Semalam , bakal abang ipar kitorang ( lelaki belakang dlm gambar ) bawak pegi jenjalan. Pegi makan , pusing pusing taman tasik taiping and pegi karoake. Seronok tengok dorang happy. Especially dua dua adik aku tuh. Minat betul karoake nye sampai mic tk lepas dr tangan. Sokayyy , sekali sekala kann. Hehee. 

Bila dh ada bakal abang ipar ni , ofcos tak lama lg akak sulung aku akan mendirikan rumah tangga. Life kitorang takkan jadi macamni lagi. Kalau tak kemana je kami 4 orang. Berjalan dgn family je. Our friends are our siblings. 

Jujur aku cakap sahabat aku adalah adik beradik aku. Dan yang paling aku rapat adalah kakak aku. Mungkin sebab dia dan aku cuma jarak 3 tahun berbanding aku dgn adik perempuan yang jarak 5 tahun. Tapi rahsia aku jarang beritahu dkt kakak sebab sekejap je mesti mak akan tahu. Memang mulut tempayan dia hahaha. Nak cerita dkt adik , mcm tk sesuai pulak dia sekolah lg. Tp sejak dia dah naik sekolah menengah ni rasa boleh menyembang sikit. Tapi mostly rahsia aku memang aku pendam. Entah , dh terbiasa. 

Skrg pun mak dh banyak fikir psl kahwin. Suruh dia ambik kursus kahwin and evrythings about kahwin lah. Mak dh sibuk tu. Lepasni akak makin menjauh la. Aku faham kenapa setiap kali lepas akad nikah adik beradik lain akan nangis. Aku kuat jealous. Aku tak sanggup nk lepaskan kakak dkt org lain. Terengganu kot lelaki tu. Jauh sgt dgn perak. Raya pun entah balik entah tidak nanti. 

Walaupun lambat lagi dia nak kahwin. 2 3 tahun lagi , tapi rasa sedih tu dah ada. Ada ke nanti time aku duduk sesaje dia datang datang sengaja usap kepala aku ? Ada ke nanti kalau gaduh dgn adik beradik lain dia mesti backup aku ? Ada ke nanti dia suka bercerita masalah dia dkt aku ? Semua benda aku berubah dalam beberapa tahun lagi dan aku tk sanggup dgn perubahan tu. 

Tapi macamana sekali pun kita mesti kena terima. Nanti adik adik aku besar pun dorang akan menjauh jugak. Mak abah makin tua dan takkan selamanya dgn aku. Aku kena terima jugak. 

Cuma aku terfikirkan nasib aku. Macamana kalau aku still single sampai ke tua ? aku dah la susah nk berkawan lebih lebih dgn lelaki. Sampai sekarang takde sorang pun yg melekat dgn aku. Memang orang kata jodoh akan datang , cepat atau lambat je. Kalau lambat cmne ? 

Naluri ni tengok orang bercouple , balas mesej tk henti henti , mesti ada rasa jealous. Tapi nak wt cmne. Mungkin bukan untuk aku lagi. Ayat tu yg boleh tenteramkan aku skrg. 

Oke lah. Sangat panjang entry kali ni. Cuma motif entry ni , rapat macamana sekali pun kita dgn seseorang , pasti akan terpisah jua suatu hari nanti. 

Salam sayang, 
fαяαн 'α∂ιℓα. 





Blogger Mia Liana said...

nanti bila dah sampai masanya... akan kawin juga.... takyah risau ya..


pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #21 dan blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2015/12/senarai-url-blog-21.html

maaf ya sangat-sangat, mia baru je sempat nak blogwalking ni... (^_^)

 
Anonymous Hamzah Jamad said...

Jangan risau sgt sana tu, doakan yang terbaik buat kakak awak, insyaAllah semua akan baik2 sahaja nnti..

Take a look on my blog this afternoon ada post baru nnti

 
Blogger anamizu said...

takpe farah doakan yg baik2 aje k ;)

 

Post a Comment