Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Review novel : Cinta Gantung



bismillahirrahmanirrahim. 
Assalamualaikum sayang sayang. Harini nak review novel. Buku novel ni memang benda yg antonim dlm hidup aku. Tk pernah aku beli novel. Tapi sejak bakal memasuki alam 20 ni baru berjinak dgn dunia penulisan. Bermula dgn install app wattpad dkt googlestore , baca novel dkt situ sampai 1 2 pagi. Memang ketara dgn faradila yg dulu 🙄

Novel dlm gambar tu ? Ceritanya begini. Sengaja merajinkan diri pusing2 dlm popular bookstore , gedik pulak pegi ke bahagian novel. Terpandang novel cinta gantung dan macam orang lain jugak, aku belek sinopsis kt belakang novel. And i think this novel is different with other novels. So dgn perangai kedekut ni tknk beli , search di google then baca di internet. Hanya sampai bab19 sahaja , after that si author dh tk publishkan lg. Kolotnya aku dlm dunia novel ni. Si author memang tkkan publish lg bab novel bila novel tu nak dijadikan buku. So nak taknak terpaksalah aku membeli. 

Novel ni biasa2 je. Kalau penggemar novel tengok sekilas pun dia takkan pilih novel ni. Sebab sinopsis dan jalan ceritanya tk sehebat cerita2 lain. Tp berbeza dgn aku. Salah satu aku tk suka novel sbb ceritanya sama saja setiap novel cinta. Mana perbezaannya. ? Rata rata nk buat cerita orang kaya kena kahwin paksa dgn org kebanyakan. Then suamiku ini isteriku ini. . Dah banyak sgt cerita klise sampai kita dh tahu endingnya. 

Tapi cerita cinta gantung ni lain. Mengisahkan seorang perempuan yg masih menjaga batas pergaulan lelaki dan perempuan pd zaman serba moden ni. Seorang lelaki yg bergaji kecil , dtg dr keluarga sederhana dan rupa paras biasa biasa saja. Masalah percintaan yg akan dilalui oleh setiap remaja. Aku suka penulis masukkan semua elemen ni. Kisah benar dan cara kita atasi masalah cinta ni. 

Biarlah kalau tkde sape nk rate novel ni. Tapi bagi aku yg baru suka novel dan sangat memilih isi novel supaya tk rugi membeli, aku bg 4/5 * 😊


Labels: , ,



Post a Comment