Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Jika Itu Takdirku




Assalamualaikum :)
tengok tajuk tu wuuu kemain kau :D



Takdir .. apa itu takdir ? secara umumnya takdir itu adalah sesuatu peristiwa yang terjadi di dunia ini baik mengenai kadar atau ukurannya, tempat mahupun waktunya . secara definisi Islam , takdir ialah ketentuan dalam hidup yang sudah ditetapkan oleh Allah sebelum kita lahir lagi . itulah takdir . Dulu aku tak faham langsung apa itu takdir . yelah bila kita tak dapat capai sesuatu yang kita inginkan ,mesti seseorang akan berkata , "nak buat cemana dah takdir hang cemtu". padahal bagi aku kalau kita berusaha pasti kita dapat mengubah takdir kita menjadi lebih baik .tapi itu dulu .haha . masa cetek ilmu lagi . tak faham lagi konsep . ye betul . dengan doa dan usaha, kita dapat menjadi sesuatu itu lebih baik . contohnya macam situasi aku sekarang , aku tengah menunggu keputusan temuduga SPA yang aku bagitahu dalam entry yang lepas . sebelum temuduga aku dah study macam macam , search kat google tentang apa yang berkaitan dengan jawatan yang aku mohon. sambil menunggu takde apa lagi yang aku mampu buat selain berdoa berdoa dan terus berdoa .tetapi bila tiba tarikh keluar keputusan , dukacitanya bukan rezeki aku .aku tak dapat masuk KKM . so apa yang aku nak ceritakan dalam situasi tadi ialah walaupun aku dah berdoa, berusaha , tawakal , tapi kalau Allah dah tetapkan aku tak dapat so kalau aku buat cemana sekalipun takkan dapat .

dan ini situasi yang kedua pula . lebih kurang sama . aku dapat peluang menghadiri temuduga SPA tetapi ini jawatan yang lain . so usaha yang sama telah aku buat sebelum pegi ke interview . dan usaha yang sama sementara menunggu keputusan . dan Alhamdulillah aku dapat jawatan masuk KKM . nah ini juga takdir .

konsep sekarang Kun Fayakun . kalau Allah kata jadi, maka jadilah ia . tapi ramai orang sekarang sering menyalahkan takdir . contohnya dia tak berusaha pun untuk menjadi lebih baik tapi bila dia tak dapat apa yang dia inginkan terus berkata , "takpe lah ini sudah takdir aku , berserah jelah ." .dan juga ada yang marah marah seperti "kenapa Tuhan takdirkan hidup aku macamni ?" . dan sebabkan inilah banyak kes kes seperti bunuh diri berlaku , Nauzubillah .



dulu aku tak macamni pun . banyak juga salahertikan konsep takdir . tapi Alhamdulillah apabila semakin besar ,mencuba untuk menjadi lebih matang dan melalui pembacaan dari blog blog dan juga buku motivasi jadi semakin faham tentang lumrah hidup ni .

banyak lagi yang perlu kita pelajari dan perbaiki terutama diri aku ni .



sampai jumpa lagi nanti , annyeongg <3




Blogger Ematunz said...

ok blog awak best! kita suka... segan kita still new in blogging..hoho..minta tunjuk ajar ya! tq! http://www.vetovirago.com

 

Post a Comment