Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



It's Thursday :)





Assalamualaikum :)
Sebelum tu, Selamat Hari Pertabalan untuk Sultan Perak yang baru , Sutan Nazrin Shah :) . As the 35th Sultan of Perak and i proud to be Perakians :) .We have the cleverest Sultan with high educational level and the most prettiest queen as well as cute children of theirs :) . DAULAT TUANKU !

sekali lagi, entry kali ni agak panjang so terima kasih kepada yang sudi membaca hingga akhir :)

related to post sebelum ni aku ada sebut kenapa duduk kt rumah lama en ;)  .ini nak bagitahu . sebelum ni aku belajar di UniKL RCMP di Ipoh as Nursing student but now not anymore .aku dh berhenti .mesti tertanya tanya kan kenapa berhenti ? eh tak sayang ke belajar dah banyak ? eh ruginyaaaaaaaaaaaaa ! .aku dh dengar ayat cemni banyak kali dh so sudah lali :)
sebenarnya bukannya berhenti saje saje . yelah dah habiskan duit beribu ribu dekat UniKL tu dah la makan duit banyak gilerrr pastu senang senang je nak keluar . nak dekat habis sem 2 dah pun .tapi takpe , rezeki Allah kan luas :)


I got offer from KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) as Pembantu Pembedahan Pergigian .kerja dengan kerajaan kan siapa je taknak . actually aku dah pegi interview SPA 4 kali dah pun start tahun lepas. time tu 18 tahun kan pengalaman pun macam takde lagi ,knowledge pun cetek lagi hahah . kali yang ketiga tu baru dapat . kali yang keempat tengah tunggu keputusan . maybe this 14th keluar . yang ini peringkat diploma .8 jawatan yang dia offer kan ,aku pilih staff nurse macam yang aku belajar di UniKL dulu . berharap jugak lah tapi kalau tak dapat jawatan ini pun aku dah bersyukur .ramai lagi orang yang mintak bekerja dgn kerajaan tapi takde rezeki .walaupun peringkat sijil dengan tempoh belajar hanya 2 tahun, aku rasa aku boleh naik pangkat lagi .lepasni insyaAllah aku nak ambik diploma pulak ,nak jadi nurse gigi :)

apa itu SPA ? SPA ialah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam which is sesiapa sahaja boleh memohon jawatan untuk bekerja dalam sektor kerajaan . mostly under Medical lah, KKM . isi borang di portal SPA and when nama anda dipanggil untuk temuduga ,buatlah betul betul. yakin dan perlu ada knowledge . InsyaAllah kalau ada rezeki anda dipanggil untuk belajar dan graduate terus kerja .

so sekarang duduk je kat rumah jadi penganggur ,membesarkan badan, ternak lemak dan menghabiskan beras :D .haha buat kerja kerja rumah .jadi cikgu tuisyen utk adik adik . sampai bulan 7 kot nk menganggur gini :(


oleh sebab time belajar dulu dapat baucer buku 1 Malaysia dan oleh sebab dah takde buku yang aku perlu beli so hadiahkan lah seorang rm100 kat adik adik aku . nasib dua orang je adik . kalau ramai matilah hakak ! rm50 for me to buy books too .

hasilnyaa :-



buku motivasi for me :) .kalau tak elok lagi perangai taktahu lah nak kata apa :D



yeahhhh got voucher rm50 from Popular .so beli buku lagi nanti :)


till we meet again, bye :)






Blogger NARDtheNERD said...

kite dah setahun xdpt baucer buku. huhu. T_T

 
Blogger nayfatimahrasyid said...

banyak nyer bukuuuu

 
Blogger Unknown said...

Time berhenti tu, ada kena tulis surat apa2 ke or isi form berhenti. Hr tu I mean dulu farah berurusan dgn siapa & dr unit mana untuk urusan berhenti belajar. Admin or unit akademik or unit hal ehwal pljr?

 

Post a Comment