Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Cabaran 30 Hari Blogging : Day 13





Challenge : Petua Orang Lama

Image result for tumblr funny cute pictures


Assalamualaikum . mari kita bercerita tentang petua orang dulu-dulu .kita ni orang Melayu, banyak betul dengan petua lah , pantang larang lah . kekadang benda tu betul walaupun kita rasa macam tahyul .dan ada juga yang kita boleh gunakan dalam kehidupan seharian . orang kata, ikhtiar kan . dalam hidup kalau nak sesuatu kena usaha . sama lah, kalau nak cantik pun kena usaha ✌

so iolls nak bagi petua kecantikan wajah dekat uolls semua . mana tahu bangun esok pagi jadi macam Fazura 😄

💨Bibir lembap dan cantik

ambil sedikit madu dan sapu ke bibir setiap hari sebelum tidur . InsyaAllah bibir nanti jadi comel kemerah-merahan natural gitewww

💨Menanggalkan bintik hitam di muka

Alahaiii mencikkk betul dengan BLACKHEAD nih . the real enemy ughh ... takpe kita ada cara menanggalkannya . bukan menghilangkan eh .soryyy sebab blackhead ni korang buat apa sekali pun minggu depan ada balik haha . sebab kita punya cuaca di Malaysia ni kejap panas kejap sejuk .and environment kotor kan . susah lah nak betul-2 ploless tk gitu uolls ? ahh dah merepek panjang ni . mesti tk sabar nak dapatkan petua kan.

selain pakai Vietnam Mask , cara jimat korang pecahkan telur, ambil putih telur sahaja .sapukan ke hidung. kalau ada lebih sapukan ke seluruh muka sekali .then, lekatkan tisu ke muka .biar kerign baru tanggal ye . then, cuci lah muka tu ye . kang bau hanyir telur 🙊

💨Kulit muka lembut 

iolls gunakan petua ni . ambil bedak sejuk dan campurkan sedikit dengan madu . sapukan ke muka sebelum tidur . one more thing, jangan hari-hari pakai bedak sejuk ye . sebab nanti muka cepat kering . aku selalu pakai kalau rasa muka berminyak sangat . so bila pakai bedak sejuk ni rasa tak berminyak sangat . okayy ? 😜

💨Hilangkan parut

aku tk penah cuba apa-apa petua pun untuk hilangkan parut .sebabtu muka banyak parut em em . maybe i should try one .

tumbuk atau kisar kulit kayu manis sehingga menjadi serbuk. campurkan sedikit dengan madu lebah . setiap malam sebelum tidur, sapu dekat bahagian yang berparut .

satu lagi , kisar timun dan kemudian tapis airnya .ambil hampas sahaja . sapukan ke muka. biar dalam setengah jam . kemudian cuci bersih muka dengan air suam .

boleh lah try ye ;)




Labels: , ,



Blogger Nour Adieb said...

aritu try guna kulit kayu manis + madu. perghhh, memula terasa pedih muka. 2× guna, pastu malas dah. kalau nak tanggal blackhead whitehead sy pakai vietnam mask 😄 tapi sy pakai sekali sebulan. kalau rajin, baru pakai seminggu sekali

 
Blogger Puteri said...

saya nak try tapi takut semut datang pulak haha

 
Blogger farah adila said...

Iyeke pedih ? Ouchhh 😖 yup vietnam mask paling best 👍

 
Blogger farah adila said...

Bersemut sebab madu ke atau awak yang manis sangat hehehe

 
Blogger jieha nasir said...

whoaa! nice sharing. boleh try ni nanti hee thankss =DD

 

Post a Comment