De Webmistress ♂
Cabaran 30 Hari Blogging : Day 13
Saturday, February 11, 2017 • 9:48 AM • 5 comments



Challenge : Petua Orang Lama

Image result for tumblr funny cute pictures


Assalamualaikum . mari kita bercerita tentang petua orang dulu-dulu .kita ni orang Melayu, banyak betul dengan petua lah , pantang larang lah . kekadang benda tu betul walaupun kita rasa macam tahyul .dan ada juga yang kita boleh gunakan dalam kehidupan seharian . orang kata, ikhtiar kan . dalam hidup kalau nak sesuatu kena usaha . sama lah, kalau nak cantik pun kena usaha ✌

so iolls nak bagi petua kecantikan wajah dekat uolls semua . mana tahu bangun esok pagi jadi macam Fazura 😄

💨Bibir lembap dan cantik

ambil sedikit madu dan sapu ke bibir setiap hari sebelum tidur . InsyaAllah bibir nanti jadi comel kemerah-merahan natural gitewww

💨Menanggalkan bintik hitam di muka

Alahaiii mencikkk betul dengan BLACKHEAD nih . the real enemy ughh ... takpe kita ada cara menanggalkannya . bukan menghilangkan eh .soryyy sebab blackhead ni korang buat apa sekali pun minggu depan ada balik haha . sebab kita punya cuaca di Malaysia ni kejap panas kejap sejuk .and environment kotor kan . susah lah nak betul-2 ploless tk gitu uolls ? ahh dah merepek panjang ni . mesti tk sabar nak dapatkan petua kan.

selain pakai Vietnam Mask , cara jimat korang pecahkan telur, ambil putih telur sahaja .sapukan ke hidung. kalau ada lebih sapukan ke seluruh muka sekali .then, lekatkan tisu ke muka .biar kerign baru tanggal ye . then, cuci lah muka tu ye . kang bau hanyir telur 🙊

💨Kulit muka lembut 

iolls gunakan petua ni . ambil bedak sejuk dan campurkan sedikit dengan madu . sapukan ke muka sebelum tidur . one more thing, jangan hari-hari pakai bedak sejuk ye . sebab nanti muka cepat kering . aku selalu pakai kalau rasa muka berminyak sangat . so bila pakai bedak sejuk ni rasa tak berminyak sangat . okayy ? 😜

💨Hilangkan parut

aku tk penah cuba apa-apa petua pun untuk hilangkan parut .sebabtu muka banyak parut em em . maybe i should try one .

tumbuk atau kisar kulit kayu manis sehingga menjadi serbuk. campurkan sedikit dengan madu lebah . setiap malam sebelum tidur, sapu dekat bahagian yang berparut .

satu lagi , kisar timun dan kemudian tapis airnya .ambil hampas sahaja . sapukan ke muka. biar dalam setengah jam . kemudian cuci bersih muka dengan air suam .

boleh lah try ye ;)




Labels: , ,



PASTFUTURE
Owner
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺
visit my GA blog : http://insyaallahadarezeki.blogspot.my/
my online shop : https://closetloversfff.blogspot.com/
igshop : https://www.instagram.com/closetlovers_fff

TIME



BLOG EDITOR
let's exchange banner with me .bagitau kat shoutbox okayy :)
TABUNG KAHWIN
TWEET TWEET



TALKIE TALKING





FOLLOW?





BLOG ARCHIVE;

  • Cabaran 20 Hari Blogging : Day 12
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 11
  • 280117 ♥
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 10
  • BLOGLIST FEBRUARI BY IRAZULKEFFELE
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 9
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 8
  • handmade by Farah 'Adila
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 7
  • Cabaran 30 Hari Blogging : Day 6

  • MY WISHLIST

    SPM 9A
    MASUK U
    SPA (KKM)
    KERJA TETAP
    KAHWIN


    CREDIT SECTION



    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: Farah 'Adila
    Re-edit: Safira & Mayar
    Others:(♥♥)

    Remember!! dont remove this section!!