Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Cabaran 30 Hari Blogging : Day 7






Challenge : Apa Yang Saya Baca

Fuhh . baru menyempat nak berblogging . Assalamualaikummm 💃

actually , aku ni tak minat sangat membaca (oke jujur sangat) . bukan jenis bookworm . masa sekolah dulu tak pernah ada novel sendiri . novel yang pernah dibaca pun macam novel-novel famous Bicara Hati, Andai Itu Takdirku, macamtu lah . yang famous-famous . tu pun pinjam dekat kawan je hahaha .

And start tahun lepas, aku saje try install Whattpad sebab saje je nak membaca kann . tapi aku selalu baca Himpunan Lawak, Koleksi kisah Seram . hahaaa 👻 ada jugak beberapa jenis novel yang aku baca .

Image result for novel hurt rehan makhtarNak cerita pasal novel yang aku baca kat wattpad , novel Hurt .  dah lama ada dalam reading list .then baru rasa nak baca . bila start baca, ehh macam best pulak . baca punya baca sampai chapter seterusnya "alamakkkkk" dah takde sambungan dahh 😓 rasa geram sangat . lepas tu apa yang aku buat ? aku terus pergi Popular then beli novel Hurt tu haha lega betul . then sekarang pun aku buat gitu . yang mana novel yang rasa best and takde sambungan baru aku beli . kan jimat kat situ hehe . tambah sekarang banyak novel online kan . apa lagi ? jimat duit anda 😆

sebab apa aku tak berapa craving sangat membaca novel ni ? sebab selalunya novel ni sama jaa . macam drama tv tu lah . kan adaptasi novel tu . sikit-sikit kawin dengan anak datuk laa anak orang kaya laa , pastu cakap kasar-kasar dengan suami. alih-alih lepas tu berbaik, romantik terus jadi . cliche sangat . so kalau novel yang aku terasa nak beli tu adalah novel yang lain dari jalan cerita mcam tadi .

Image result for wattpad

oke pasal Whattpad tadi , ia adalah satu aplikasi novel online . apa je genre yang korang nak ada dekat apps tu . untuk newbie macam iolls ni boleh lah install ye .hehee ✌ kalau korang nak tengok offline pun boleh . tapi kena pilih novel time online, simpan dalam reading list and boleh dah tengok time offline .

heee okay semua ,
akak gerak dulu ye,
babaiii,
faradila ♥


Blogger Noor Maizan said...

Jemputlah follow Wattpad Mayy :D

 

Post a Comment