Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Journey Dental Surgery Assistant ( part 7 )




Bismillah . Assalamualaikum . Finally last Pakar -Pakar Restoratif- , cuma 1 bulan je . ni last pakar tauu . LAST~ hahaa. takde dah pakar lain kat Taiping .

ada kisah di sebalik ni . masa first datang PLA , dorang cakap kami akan attached 4 pakar sahaja .Pakar Resto tak payah . then bila dah nak habis tetiba pulak Pakar Resto kena attached . kenapa pulak ? haihhh . kami tau , mesti tak cukup staff . tapi kenapa kena hantar student . memberontak gak ah dalam hati ni . tapi kami tk membantah pun . ikut je . mesti ada hikmah . sekurangnya kami dapat juga pengalaman dalam kerja Resto ni . Think positive je yang boleh haha .

aku attached bulan January 2017 . legaa 1 bulan je . betul lah ada hikmahnya .rupanya best sangat-2 pakar resto ni . ada 4 orang je . sorang pakar, sorang doc biasa ,sorang DSA, sorang PPK . memang lah tak cukup staff weh . sorang je DSA .dia je nak buat semua benda . nasib baik ada PPK .dia pun tolong buat juga assist sikit-2 .


bila aku masuk, Kak Za (DSA) mintak aku tolong jadi temporary DSA untuk Doc Erica ( doc biasa ) .so aku assist doc erica, dia assist doc pakar ( Doc Samihah ). semua kerja aku buat except reten je . aku call patient, aku assist . best sangat :)

Pakar Restoratif di Simpang . staff-2 dekat Simpang semua baik-2 .rasa macam family sangat .

Pakar ni best sebab dorang memainkan peranan untuk mengembalikan fungsi gigi . Pakar Restoratif buat rawatan RCT ( root canal treatment ), IMPLANT, CROWN, BRIDGE and DENTURE . denture ataupun gigi palsu pun ada banyak jenis juga tauu .


BRIDGE

IMPLANT


BAHAN UNTUK RCT


BAHAN UNTUK PREP (CROWN,BRIDGE)


1 bulan tak cukup lahh . aku enjoy sangat duduk sini . doc samihah baik, doc erica okay, Kak Za sporting, Kak Zai (PPK) masuk air gak ,walaupun dia pot pet pot pet . hahaa sebab dia dah berumur pun . 50+ dah kot umur dia .hahaha .

HARI LAST DI KP SIMPANG

Setiap yang terjadi pasri ada hikmahnya . Allah kata, yang mana kamu rasa baik untukmu belum tentu ia baik untukmu, dan yang mana kamu rasa buruk untukmu itulah kekadang baik untukmu .sekurangnya aku dapat belajar dan tambah ilmu lagi :)


love,
faradila ♥

Labels:



Post a Comment