Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



i want them back ツ


assalamualaikum ..

demi Allah, aku sayang our relationship .seriously !
aku bukan menunjuk. sesungguhnya aku tahu apa yang aku tulis, apa yang aku cakap .dan itu bukan ketidaksengajaan tetapi kebenaran .bahawa aku sayangkan kamu tiap-tiap seorang .
(maaf ayat merapu bukan kepalang)

let me start,



kita semua baik .malahan sangad baik ..pegi mana kita 9 orang .bersama-sama ..
sumpah aku sangad rindu kenangan kita ..
forever~ always~ .yay kita berjanji itu ,dan sekarang kita masih begitu .
alhamdulillah ..


bulan july , kita mendapat kenalan baru ..
si dia yang tinggi lampai di posisi pertengahan .
pada mulanya, banyak prasangka buruk terhadapnya .
tapi kita tetap mengambil dia sebagai teman ..

entah lah .semenjak kemunculan dye ,banyak persengketaan yang berlaku .kecil ker besar, samee jer .dan yang lebih teruk, semakin berpanjangan ..mana kita yang gembira dahulu ? kemanakah hilangnya keindahan dulu ?
aku tak salahkan dye .sama sekali tidak .jika dahulu dye penah membuat kesilapan, mungkin sekarang dye sudah mengakui dan tidak mengulanginya .siapa kita , makhluk Allah yang punyai hati dan perasaan ini ingin menghukumnya ? .dye jugak seorang manusia. sama seperti kita .dye jugak punya hati dan perasaan yang kadang kala tidak dapat dikawal, sama seperti kita. dan paling penting, dye jugak kaum hawa, yang lemah segalanya, dari segi luaran mahupun dalaman, sama seperti kami .so, why not, kita kawaii 9 cuba terima dye dan memaafkan kesalahannya ? walaupun aku tauu, terkadang tingkah laku dan percakapannya menyakitkan hati kita. yaa aku juga merasakan yang sama .nd until now masih diingatan.


dye seorang insan yang sangad cantek .
trust me :)

Ya Allah , sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Engkau lah Tuhan yang mencipta segala isi bumi ini .Engkau juga yang membolak-balik perasaan kami Ya Allah . aku mohon pada-Mu, jauhkan lah kami dari malapetaka .dekatkanlah hati kami Ya Allah .rapatkan kembali ukhwah kami Ya Allah .dan turunkanlah rahmat-Mu keatas kami Ya Allah ..sesungguhnya kami ingin menjadi muslimah yang terpuji ..

tujuan aku buat semua nie, aku cuma nak yang terbaik buat kita semua .from 9, now we're 12 ..
semakin ramai semakin banyak pertelingkahan yang bukan kecil, tapi sebenarnya besar . aku tanak kelas kita jadi tak tentu arah .u know, semua masalah berpunca dari geng kita kawan .nd aku tanak cikgu-2 kat sekola semua pangkah kita .tolong jangan buat masalah lagi lepas nie. aku mohon .
exam dah nak dekat kan ? bersediakah kita ? walau kita study hard macamane pon, kalau hati kita tak tenang, asyik fikir nak salahkan orang dan tanak memaafkan kesalahan, aku takot kita terkandas dalam peperiksaan ..



awak, awak sahabat saya .awak sahabat kami semua ..kami sayangkan awak ..awak berkawan dengan kami dah lama kan ? hampir tiga tahun saya kenal awak .dan baru sekarang saya mengenali awak dengan sepenuhnya .awak panas baran kan .. awak tanak mengaku kesilapan awak .awak mencari kesalahan orang .awak berani bersumpah kan .untuk kali ini, saya mohon, awak kurangkan sedikit ego awak .tak boleh semuanya, cubalah sedikit sahaja keegoan itu diturunkan ..

aku nak satukan kita semua .at end, andai bahasa yang aku gunakan terkasar, atau tersilap bicara .mohon dimaafkan .aku tak bashing sesape .aku tak salahkan sesapa .tujuan aku ikhlas .harap tidak disongsangkan ..

assalamualaikum ..






Post a Comment