Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



RESEPI : buttermilk chicken


Hai Assalamualaikum

santai petang semua ☺️ buat apa petang petang panas terik ni ? nak keluar rumah pun tak lalu . panas Allahuakbar .so kita santai santai di rumah sambil makan kurma 😁


kenapa banyak sangat ni yunk oii ?? hehee ni sebab hari yang lepas lepas farah asyik skip so harini makan banyak banyak . eh boleh pulak camtu ! hahaa kalau ikut mak farah memang dia suka sangat buat macamni . especially bab ubat . "semalam tak makan kan . harini makan double" . sebab ni kot anak anak dia macam overdose je perangai memasing 😂 pls korang jangan ikut ye 😆
#pregnancy6weeks ❤️

so harini farah masak BUTTERMILK CHICKEN nyummm 😋 actually dah banyak kali farah buat lauk ni cuma yelah masa tu kan kita tak teringat pulak nak share sini . so meh farah share resepi BUTTERMILK CHICKEN ....

BAHAN - BAHAN
🌷 isi ayam potong kecil kecil
🌷 tepung goreng ayam readymade (farah guna brand NONA)
🌷 bawang putih, bawang besar dicincang
🌷 daun kari dan cili
🌷 buttercup / marjerin (farah guna marjerin adela)
🌷 susu cair / susu full cream (act farah lebih suka susu full cream dutch lady, lebih sedap)

CARA - CARA


🌹first korang goreng dulu ayam yang dah salut dengan tepung . farah just salut macamtu je, tak guna telur . lekat juga tepung nye 😊
🌹dah siap goreng, put aside and potong bawang dan sediakan bahan lain

🌹panaskan buttercup/marjerin . act buttercup is half of marjerin so tak ape kalau guna marjerin pun . sama juga .or maybe buttercup lebih sedap . and lebih mahal 😆 so terserah nak pakai apa pun okay
🌹tumis bawang bawang ,daun kari dan cili hingga naik bau je tau . 
act yang paling penting dalam ni is DAUN KARI . selain bagi bau naik , rasanya pun lebih sedap . so pls jangan skip tak letak daun kari kayyy
🌹masukkan susu sedikit dan juga sedikit air . yang ni korang kena tahu la berapa banyak kuah korang nak . plus kalau suka kuah banyak just banyak banyakkan air dan susu lah sebab bila kita masukkan ayam kuah akan tersejat .so akan jadi sedikit 
🌹perasakan dengan garam / serbuk black pepper 
🌹last masukkan ayam .ayam tu masukkan semasa dah sejuk sebab nanti ayam jadi lembik pulak kena kuah .

DONE ! 😊

SELAMAT MENCUBA 

with love,
faradilaa ❤️

Labels: , , , , , , , , , ,



RESEPI : SANDWICH TUNA


Hi Assalamualaikum

resepi pertama farah share untuk tahun 2019 ni 😊 actually bukan resepi pun , lebih kepada cara farah prepare je .

ok lets go gaisss
SANDWICH TUNA 🥙

BAHAN BAHAN
✨ roti putih
✨ tuna tin 
farah guna AYAM BRAND 
✨ salad
✨ mayonis
✨ marjerin


CARA CARA


🌹 sediakan 2 keping roti dan sapu marjerin pada kedua2 roti . 1 bahagian sahaja ye
🌹 letakkan salad
🌹 letakkan tuna . farah beli cili tuna so pedas sangat kalau letak banyak
🌹 letak mayonis 
🌹kapuhkan dengan 1 lagi roti tadi
🌹 potong keliling roti
🌹 potong roti menjadi 4 bahagian segi tiga
🌹 SANDWICH TUNA IS DONE WITH LOVE ♥️


farah buat sandwich tuna ni untuk breakfast .

SELAMAT MENCUBA !

with love,
faradilaa ♥️


Labels: , , , , , , , ,