Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



Kelebihan Beramal dengan ayat Kursi


assalamualaikum,





maksudnya : Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia yang hidup kekal lagi terus-menerus mengurus (makhlukNya) ; tidak mengantuk dan tidak tidur . KepunyaanNyta segala yang di langit dan di bumi . Tiada yang dapat membei syafaat di sisi Allah tanpa izinNya. Allah mengetahui apa yang di hadapan dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa daripada ilmu Allah melainkan apa yang dikehendakiNya . Kursi Allah meliputi langit dan bumi, dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar .

Ayat Kursi dikenali sebagai penghulu segala ayat dalam Al-Quran .kalau nak tahu, semasa ayat ini diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W seramai 70 000 malaikat turut sama mengiringi kerana kebesaran dan kemuliaan ayat tersebut .masa tuh, iblis dan syaitan menjadi gempar kerana ayat ini menjadi penghalang kepada meeka untuk menyesatkan manusia .

ini adalah kelebihan ayat kursi :



# ustaz ustaz selalu cakap, kalau rasa bulu roma tuu meremang semacam jer, baca lar ayat kursi kalau tak ingat ayat lain .ayat nie pon yang paling mudah .sebab jin dan syaitan sangat takut kepada ayat ini .dekat atas ada sebut kan .maka, orang yang sering membaca ayat kursi akan dijauhkan daripada gangguan jin dan syaitan .

# orang yang baca selepas solat fardu akan mendapat pahala seperti pahala orang yang bertakwa dan memperolehi syurga .sapa yang tanak masuk syurga kan .selain itu, Allah akan mengampuni dosa dan dihapuskan amalan kejahatan.

# beramal dengannya sebanyak 170 kali, In Shaa Allah dapat meningkatkan kecedasan akal serta diterangkan hati oleh Allah.

# bagi yang pemarah, ada sikap panas baran tuu, elok lah banyak membaca ayat nih . ayat Kursi perlu dibaca selalu bagi menjauhkan diri daripada syaitan yang memanaskan hatinya .

banyak lagi kelebihannya .lepas nih, sama sama lah kita beramal dengan ayat 255 Surah Al-Baqarah nih :)







Blogger Stalkyy Raunchyy said...

jom join GA nieey :)

http://nuratiqahnajihah.blogspot.com/2012/11/first-giveaway-who-is-my-bestfriend-by.html

 

Post a Comment